مرجع فروش فایل های لایه باز فتوشاپ (PSD) کارت ویزیت، تراکت، اعلامیه ترحیم، بنر،فاکتور فروش، سربرگ، تقدیرنامه و...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 39
  • بازدید دیروز : 41
  • بازدید کل : 221822

استفاده از فرمان Color Range برای انتخاب محدوده ای از رنگها در فتوشاپ


امروز تصمیم دارم شما را با یکی از فرمانهای فتوشاپ که به نظرم خیلی وقتها واقعا نیازش احساس میشه آشنا کنم . در مقاله ای تحت عنوان انتخاب کردن در فتوشاپ و روشهای مختلف آن که نوشته بودم شما را با نحوه انتخاب کردن و استفاده از ابزارهای پر کاربرد آن آشنا کردم ولی امروز تصمیم دارم فرمانی با نام Color Rangee را به شما معرفی کنم که به کمک آن میتوانید ناحیه ای از رنگ را در قسمتی از تصویر انتخاب کنید گاهی اوقات شما تصمیم دارید که در یک تصویر ، موهای شخصی را ، و یا لباس آن را انتخاب کنید . در صورتی که رنگ لباس و یا موی شخص با ناحیه ی اطرافش متفاوت باشد استفاده از Color Range راه مناسبی خواهد بود . به عنوان مثال ما تصمیم داریم در تصویر زیر از بین رنگهای سفید و قرمز کلاه این بچه کوچولو رنگ قرمزش را انتخاب کنیم .

Image


در صورتی که شما با استفاده از ابزارهای دیگر در فتوشاپ انتخاب این قسمت از تصویر را انجام دهید ممکن است کمی وقت گیر باشد ولی با استفاده از Color Range شما خیلی راحت میتوانید این قسمت از تصویر را انتخاب کنید . در ابتدا برای تمیز در آمدن و راحت تر شدن کار با استفاده از ابزارهای انتخاب ( Rectangular Marquee Tool ) یک محدوده تقریبی از قسمتی که در نظر دارید را انتخاب کنید به شکل زیر :

Image


برای این دستور آیکون مستقلی در فتوشاپ وجود ندارد و شما بایستی آن را از منوی Select > Color Range اجرا کنید . با انتخاب این قسمت کادر محاوره ای به شکل زیر برای شما باز خواهد شد :

Image


در این پنجره در قسمت Select شما میتوانید رنگ مورد نظر خود را وارد کنید تا تنها آن رنگ در تصویر انتخاب شود یا با انتخاب Simpled Colores یا همان قطره چکان میتوانید خودتان رنگ مورد نظرتون را در تصویر انتخاب نمایید تا Select شود . در صورتی که میخواهید چند رنگ در تصویر انتخاب کنید میتوانید در سمت راست پنجره قطره چکان با علامت + را انتخاب کرده و یا در صورت تمایل به کم کردن یک رنگ در انتخاب شما از قطره چکان با علامت – استفاده کنید
بصورت پیشفرض قسمتهای انتخاب شده در تصویر به رنگ سفید و دیگر قسمتها به رنگ سیاه در می آیند که شما این تنظیم را میتوانید در قسمت Selection Preview تغییر دهید . یا اینکه این نسبت را دقیقا برعکس کنید که این عمل با استفاده از گزینه Invert انجام میشود .
گاهی اوقات پیش می آید که رنگ انتخابی ما در قسمتهای دیگر تصویر وجود داشته باشد و ما نخواهیم آن رنگها به انتخاب ما اضافه شوند در چنین مواقعی از گزینه Localized Color Clusters استفاده میکنیم ، استفاده از این گزینه باعث میشود که رنگ های مورد نظر ما تا فاصله ی خاصی که از طریق لغزنده ی Range تعیین میکنیم انتخاب شوند . همچنین Fuzziness باعث میشود که مقدار پخش شدگی و گسترش انتخاب را تعیین کنیم .
در Photoshop CS6 گزینه ی Detect Faces اضافه شده که در صورتی که تصمیم به انتخاب محدوده ی رنگی مشابه رنگ پوست و صورت دارید میتوانید از این گزینه جهت انتخاب هرچه دقیقتر و کاملتر چهره و پوست استفاده کنید .
یعد از آن OK کرده و تا انتخاب انجام شود

Image


حالا هر کاری میتوانید روی انتخاب خود انجام دهید به عنوان مثال از طریق تنظیمات موجود در مسیر Image > Adjustment > Hue/Saturation رنگ قرمز کلاه را به رنگ بنفش تغییر میدهیم :

Image


همانطور که گفته شد استفاده از Color Range ، انتخاب کردن در بعضی تصاویر را راحت تر میسازد هرچند ممکن است دقت انتخاب آن به نسبت زمانی که خودتان به کمک Edit In Quick Mask Mode و با دقت بالا انتخاب را انجام میدهید نرسد ولی در بعضی شرایط راه بسیار مناسب و راحتی بوده که در زمان بسیار کمتر انجام میشود حتی ممکن است در بعضی شرایط بهترین راه برای شما باشد که این تماما بستگی به تصویر شما و قسمت انتخابی مورد نظر شما دارد . با آرزوی موفقیت روز افزورن شما

  انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 349

توجه: در صورت بروز هرگونه مشکل و یا سوالی لطفا از طریق قسمت" تماس با ما"و یا ایمیل daneshjooamz@gmail.com و یا شماره اعلام شده (صوتی/تلگرام/پیامک) ارتباط برقرار نمایید.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما